Lietuvių folklore daug socialinio dialogo – juk kažkada per dainą, šokį, pasakas vaikams ir jaunimui buvo pasakojama apie pasaulio tvarką ir jų laukiantį gyvenimą. Liaudies dainas ir šokius nesunku išmokti ir atlikti, todėl tam nereikia kažkokių ypatingų gebėjimų, yra pakankamai vietos vaikams atsiskleisti ir improvizuoti.
Vilniaus universiteto folkloro ansamblis „Ratilio“ įgyvendindamas „Etnosocializacijos“ iniciatyvą paruošė keturias skirtingas 1,5–2 val. trukmės edukacines programas, skirtas vaikų socialiniams įgūdžiams lavinti, supažindinant juos su lietuvių etnine kultūra. Užsiėmimų programose atsispindi tokios temos: draugystė, socialinės ir šeimos vertybės (ištikimybė, atsakomybė, pareiga), darbas ir veikimas kartu. Visų užsiėmimų struktūra vienoda (vaikai mėgsta pastovumą ir aiškumą):
1. Žaidimai – padeda susipažinti ir užmegzti artimesnį kontaktą. Dažniausiai žaidimai judrūs, kai kurie žaidžiami su padainavimais ar tradicinių šokių judesiais.
2. Muzikinės improvizacijos – labai tinka skatinti darbą grupėje, įsiklausymą. Naudojami muzikos instrumentai. Demonstruojami instrumentų veikimo principai, mokomasi jais groti.
3. Pasaka – sekama užsiėmimo pabaigoje. Padeda nuraminti grupę, moko išlaikyti dėmesį. Naudojami papildomi elementai dėmesiui sukaupti: raktiniai žodžiai, kuriuos prašoma sekti pasakos metu, ir po jos atliekamos užduotys.
4. Į(si)vertinimas – būtinas susitikimo pabaigoje. Aptarimo forma laisva, galimai pritaikoma pagal užsiėmimo temą. Galima panaudoti muzikos instrumentus, išmoktus šokių judesius ir pan.
Žemiau pateikiami detalūs „Etnosocializacijos“ užsiėmimų aprašymai. Tikimės, kad ši mūsų patirtis bus naudinga visiems dirbantiems su vaikais bei paaugliais.