Lietuvių folklore daug socialinio dialogo – juk kažkada per dainą, šokį, pasakas vaikams ir jaunimui buvo pasakojama apie pasaulį ir jų laukiantį gyvenimą. Liaudies dainas ir šokius nesunku išmokti ir atlikti, todėl tam nereikia kažkokių ypatingų gebėjimų, yra pakankamai vietos vaikams atsiskleisti ir improvizuoti.
Vilniaus universiteto folkloro ansamblis „Ratilio“ įgyvendindamas „Etnosocializacijos“ iniciatyvą paruošė keturias skirtingas 1,5-2 val. trukmės edukacines programas, skirtas vaikų socialiniams įgūdžiams lavinti, supažindinant juos su lietuvių etnine kultūra. Užsiėmimų programose atsispindi tokios temos: draugystė, socialinės ir šeimos vertybės (ištikimybė, atsakomybė, pareiga), darbas ir veikimas kartu. Visų užsiėmimų struktūra vienoda (vaikai mėgsta pastovumą ir aiškumą):
1. Žaidimai - padeda susipažinti ir užmegzti artimesnį kontaktą. Dažniausiai žaidimai judrūs, kai kurie žaidžiami su padainavimais ar tradicinių šokių judesiais.
2. Muzikinės improvizacijos - labai tinka skatinti darbą grupėje, įsiklausymą. Naudojami muzikos instrumentai. Demonstruojami instrumentų veikimo principai, mokomasi jais groti.
3. Pasaka - sekama užsiėmimo pabaigoje. Padeda nuraminti grupę, moko išlaikyti dėmesį. Naudojami papildomi elementai dėmesiui sukaupti: raktiniai žodžiai, kuriuos prašoma sekti pasakos metu, ir po jos atliekamos užduotys.
4. Į(si)vertinimas - būtinas susitikimo pabaigoje. Aptarimo forma laisva, galimai pritaikoma pagal užsiėmimo temą. Galima panaudoti muzikos instrumentus, išmoktus šokių judesius ir pan.
Žemiau pateikiami detalūs „Etnosocializacijos“ užsiėmimų aprašymai. Tikimės, kad ši mūsų patirtis bus naudinga visiems dirbantiems su vaikais bei paaugliais.
Užsiėmimo tikslas – parodyti kokie yra svarbūs draugai ir kiek daug darbų galima nuveikti veikiant kartu.
Uždaviniai:
• Išmokyti vaikus išgirsti ir pajausti vienas kitą.
• Ugdyti komandinio darbo gebėjimus.
• Kurti aplinką kurioje vaikai pasitikėtų kitais.
• Išmokyti vaikus vertinti kitų gebėjimus.
Užsiėmimo trukmė apie 1,5 val. Programa susideda iš 3 dalių:
a) žaidimai (skirti skatinti vaikų aktyvų įsitraukimą);
b) muzikinės improvizacijos (tikslas – ugdyti vaikų gebėjimą girdėti kitus ir dirbti grupėje);
c) pasaka (skirta dalyvių nusiraminimui ir susikaupimui. Sekant pasaką atskleidžiama užsiėmimo tema, perduodamos socialinės ir visuomeninės vertybes).
Užsiėmimo tikslas – atkreipti vaikų dėmesį į šeimos narių bendravimą, pagarbą bei artumą. Supažindinti vaikus su šeimos tradicijomis, lydinčiomis svarbiausius žmogaus gyvenimo įvykius.
Uždaviniai:
• Išmokyti vaikus išgirsti ir pajausti vienas kitą.
• Ugdyti komandinio darbo gebėjimus.
• Kurti aplinką kurioje vaikai pasitikėtų kitais.
• Išmokyti vaikus vertinti kitų gebėjimus.
Užsiėmimo trukmė apie 1,5 val. Programa susideda iš 3 dalių:
a) žaidimai (tikslas – ugdyti vaikų gebėjimą bendradarbiauti, pasitelkus aktyvų judėjimą bei greitą mąstymą);
b) muzikinės improvizacijos (tikslas – ugdyti vaikų gebėjimą susitelkti į paties atliekamą darbą bei tuo pat metu girdėti kitus);
c) pasaka (tikslas – nurimti, susitelkti ir tiesiog pamąstyti apie užsiėmimo temą, kurią pasaka atskleidžia geriausiai).
Užsiėmimo tikslas – išmokyti vaikus darniai dirbti komandoje, įdiegti sąžiningumo, kruopštumo bei kuklumo atliekant darbą, vertybes; supažindinti su senovėje populiariu piemenėlių žaidimu bei naudotais instrumentais.
Uždaviniai:
Trukmė 1,5 val.
Užsiėmimų struktūra: žaidimai, muzikavimas, pasaka
Užsiėmimo tikslas – ugdyti vaikų pasitikėjimą vienas kitu ir lavinti komandinio darbo įgūdžius.
Uždaviniai:
Užsiėmimo trukmė apie 1,5 val. Programa susideda iš 3 dalių:
a) žaidimai (tikslas – ugdyti vaikų gebėjimą bendradarbiauti, pasitelkus aktyvų judėjimą bei greitą mąstymą);
b) muzikinės improvizacijos (tikslas – ugdyti vaikų gebėjimą susitelkti, girdėti kitus ir dirbti grupėje);
c) pasaka (tikslas – nurimti, susitelkti ir tiesiog pamąstyti apie užsiėmimo temą, kurią pasaka atskleidžia geriausiai).
Pr | An | Tr | Kt | Pn | Šš | Sk |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |